Biljni protein – Sočivo

Sočivo je mahunarka visoke biološke i hranljive vrednosti. Ugljeni hidrati iz sočiva zahvaljujući svom složenom sastavu i prisutnim vlaknima postepeno se ispuštaju u krv, čime se postiže dugotrajan osećaj sitosti. Sadrži veću količinu proteina od pasulja a biljna vlakana doprinose snižavanju holesterola, regulaciji probave i održavanju stabilnog nivoa šećera u krvi. Osim toga, ova mahunarka sadrži mnoštvo vitamina i minerala. Odličan je izvor mikroelementa molibdena kao i magnezijuma, gvožđa, fosfora i aminokiseline triptofana. Od vitamina, veoma je dobar izvor vitamina B kompleksa, zatim beta-karotina, a sadrži još i kalijum, kalcijum, cink i bakar.
Od sočiva se mogu pripremati čorbe, variva, salate. Odlično se kombinuje sa žitaricama kao što su pirinač ili ječam.
Osobama sa osetljivim organima za varenje se preporučuje pasirano sočivo kuvano sa karminativnim začinima (nana, majoran, lovor, kari, kim).
Postoje razne varijante sočiva, a na našem tržištu se obično mogu naći cveno i zeleno.

Inače, sočivo potiče iz Centralne Azije.  Veoma je hranljivo i spada u red visokovrednih mahunarki. Najbrze se kuva od svih mahunarki,lako se vari i  bogatije je ugljenim hidratima i belancevinama od pasulja. Takođe ima manje kalorija od pasulja a neki poznavaoci  tvrde i da je ukusnije te se tako našlo u redu delikatesnih namirnica.
Pravilo koje važi za sve mahunarke pa tako i za sočivo je da se pre kuvanja potopi u hladnu vodu te da odstoji preko noci i da se kuva u novoj vodi.

Energetska vrednost sociva u 100 g suvog zrna iznosi 338 kalorija.

Ono što je mnogo važno a o čemu se malo zna je da 100 g sociva zamenjuje 100g posnog mesa sadrzajem proteina! Ovo je važno za sve one koji se dvoume oko biljne ishrane i veganskog načina života. Naime 100 g sociva sadrzi 35 grama belančevina sto je vise nego dovoljna kolicina proteina za dnevne potrebe organizma.

Takođe  treba znati da 100 g sociva sadrzi i 7 mg gvozdja sto je polovina dnevne potrebe organizma za gvozdjem. Bogato je vitaminima grupe B(B1,B2 i niacinom), karotinom a ima i vitamima C.
Zahvaljujući svom sastavu ova mahunarka ima odličnu ulogu kod malokrvnosti,  dijabetesa, alergija, uspostavljanja fizioloske ravnoteze i  jačanja imuno-sistema.

Pate od sočiva Recept

Foto: https://relishingit.com/tag/lentils/

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s