Amarant – riznica preina i kalcijuma

…ova biljka poreklom je iz Južne Amerike. Stari Asteci su je  nazivali super hranom, a u prevodu, amaranth znači “besmrtan”. U drevnoj Grčkoj smatrao se svetom biljkom.

Amarant je bogat mineralima kao što su magnezijum, kalcijum, fosfor , mangan, pun je vitamina A, B6, K i C i sadrži folnu kiselinu. Odličan je izvor proteina a sadrži tri puta više kalcijuma nego  mleko, tri puta više vlakana nego pšenica i ne sadrži gluten! Lišće amaranta sadrži puno gvožđa, pa se zbog toga preporučuje anemičnim i slabo uhranjenim osobama.

Po izgledu, amarant je sličan prosu, i mada po poreklu ne spada u žitarice, ima mnogo toga u sebi što imaju žitarice ali i mnogo veći sadržaj belančevina.

Redovno konzumiranje amaranta smanjuje loš holesterol, a smanjuje i rizik od kardiovaskularnih oboljenja. Amarant poboljašava probavu, jača imunitet, podmlađuje organizam i posebno je dobar za trudnice, zato što štiti zdravlje fetusa.

Jedna porcija od 60 g barenog amaranta, sadrži čak 80% preporučene dnevne doze kalcijuma! Ova biljka ima veoma malu kalorijsku vrednost i sadrži mnogo vlakana. Dobar je za mozak i nervni sistem, poboljšava pamćenje, pa je zbog toga dobar i za decu i za starije osobe.

PRIMENA AMARANTA:

Amarant možete sami posaditi i gajiti u bašti ili u žardinjeri na terasi. Dovoljno je da u zemlju bacite nekoliko semenki plitko pod zemlju krajem proleća i proklijaće za sedam do petnaest dana, a ako je toplo, i brže. Cvetovi se pojavljuju u drugom mesecu, oko četvrtog dobijaju crvenu boju, a krajem leta i sredinom jeseni dobijaju zlatno žutu boju i to je znak da je biljka zrela i spremna za branje. Lišće se takođe može ubrati i kuvati uz drugo povrće ili zasebno.

Amarant se može pripremati od celog zrna, isto kao ovsena kaša (1 šoljica amaranta, 3 šoljice vode), može da se koka na vrelom tiganju kao i da se prave proteinske pločice (bonžita).

KOKICE OD AMARANTA

Amarant se koka na teflonskom tiganju, koji se pre toga dobro zagreje, bez ulja..
Po tiganju rasporediti samo jednu kašiku amaranta.
Odmah ga poklopite i tresite sve vreme i čućete pucketanje, kao kada kokate kokice.
Čim se zvuk smiri, skinite sa vatre. Ne kokati dugo, zato što vrlo lako zagori. Možete ih posuti boljkom, origanom ili čilijem.
Uvek ga možete skuvati i služiti kao prilog uz soja sos umesto riže, krompira ili sl. Iz ličnog iskustva mnogo je bolje i ukusnije spremati ga u slatkoj varijanti – pudinzima, kolačima, keksićima idr.

 

 

 

 

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s